söndag 29 november 2009

Första rimmet...

Min granne har på denna pryl patent...
Passar på att visa den på första advent...
Endast till småfåglar denna ger mat o föda...
För de större är för tjocka o vill inte fastna o bli döda... (?)

Lagom till advent kom frosten o hälsa på...
Då passa jag på att ta kort på granarna två...


Röda juleäpplen i mossan ligger o päser....
Kanske till alkohol de frodas o jäser...




Inne fick de bli lite nytt som lyser...
Åh, vad gött de är när man myser....




Mera ljus mä hjärtan på...
Hoppas den ända till Julen kan stå...


Ljus o mossa o hjärtan o grus...
Finns de nån regel för högsta antal ljus???


Tack o Adjö för mig idag...
Hoppas att Zlatan får hoppa in i sitt lag...
Kram L

3 kommentarer:

Jessi sa...

Annas rimmar ju föda på göda, eller röda...;)

chokladblomma sa...

Hi, hi! Min favorit! Linda-rim!!!
Hoppas att du mår bra!
KRAAAAM

Therese sa...

Fina bilder och bra rim. Jag är impad :)
Kram