måndag 12 oktober 2009

Hjärtljud o hjärtegrejer..

Den här hittade jag hos "Färg o Fantasi" i Götene för ett tag sen... En "bräbete" mä tygtryck på.. Gillade den skarpt... O jag ska nog göra några såna själv när jag får fixinglust...

Lite nya gröna lättskötta växter...

Egentligen är detta ljuslyktor, men jag planterade lite i dom...


Här fick de bli lite grönt i oxå :-)



Min lilla köksprydnad...
I fredags var vi hos barnmorskan för att lyssna på hjärtljuden igen.. Alltså, hur mäktigt är de egentligen???!!! Man blir både tårögd o stolt samtidigt... Hon trodde att han hade lagt sig neråt mä sitt lilla huvud nu... De tror jag oxå.. De känns så på alla sparkar o rörelser... Han blir bara tydligare o tydligare för varje dag som går, tycker jag... De här att man kan känna fötterna som rör sig fram o tillbaka är ju bara för mäktigt!
De gör ju att man nästan inte kan vänta längre... Man undrar hur han ser ut o vill ju gosa nu liksom... Men de är 2 månader kvar om allt blir som de är sagt...
Men min lilla känsla att han kommer lite tidigare (hoppas) gör ju inget... Den 10 december tror jag på... Vet ej varför men jag ser de datumet framför mig...
Ha de så himla fint!
Kram L




7 kommentarer:

chokladblomma sa...

10 :e december låter ju jättebra, lite avstånd till både lusse och jul!
Visst är det fräckt att man kan känna och se så tydligt! Hoppas att han är snällare mot dig än vad O var mot mig sista tiden... Fy vad han sparkade på samma ställe hela tiden! Aj, aj gjorde det. Men det är snabbt glömt och förlåtet!

Ha det gott!
KRAM

Emma Nilsson sa...

:) Låter mysigt det där... :) Precis 10:e vore väl bra... Då hinner man komma iordning innan jul och så...

Kram kram

Sandra sa...

Du/ni har det så fint hemma, gillar din stil =)
Kan tänka mig att det är en mäktig känsla det där med ultraljud och rörelser, inte annat än att man längtar tills den dagen själv lite extra när man läser det du skriver ;)
Men det kommer väl för en annan med hoppas jag, så småningom =)
Jag gissar på att han vill komma ut den 12:e !!
Kram

Jessi sa...

Jag sätter en slant på att han kommer den 14:e...:)
Kram!

Angelica sa...

Hej hopp, söta! Vad roligt att lillgossen är så busig, det kan säkert ha med mamman att göra :D Fint du har gjort det där hemma. Alltid lika roligt att ändra fixa iordning.Det gör jag jämnt känns det som!

Hoppas att du får en härlig tisdag och njuter massor av det lilla pyret i magen!

Kramar

Angelica

Anonym sa...

Hej hej.
Ja, ibland blir det inte som man har tänkt. Men det löste sig ju bra ändå=)
Å va mysigt att få höra hur det lilla hjärtat slår där inne=)
Tycker att det påminner om ett tåg;)
Ha det så bra!
Kram

Åse sa...

12 låter som ett fint datum det är precis att man hinner med det sista innan julafton men du får ju din första tänk jag hade ju en innan som bara ville vara med. Men jag hann ändå när H föddes den 12 december 1998 ajajaj vad tiden går fort, om ca 6 månader har man ju en 15 åring i huset med HJÄLP, ta vara på tiden den går skit snabbt fråga mig jag vet.