söndag 20 juni 2010

Bara en himla massa text =)

Herman Ringblom är mig sååå kär! Igår lärde han sig o härma oss med "pruttljud" som man gör med munnen ni vet.. Ut med tungan o ljuda, älle hålla ihop läpparna o ljuda, de vet alla va? Fast han gör de ju bara när han själv känner att han vill härma =) Tur är väl de för annars hade de nog blivit lite tjatigt skulle jag tro....
Han sitter oxå "ganska" bra.. Men ändå ingen direkt kontroll utan välter lite då o då (jämt) =) Magen är en väldigt bra "kudde" som mest egentligen är ivägen men fungerar lite som ett stöd för att inte ramla framåt direkt =)
Idag har han oxå vänt sig mångamånga gånger från rygg till mage o 1 gång tillbaka... Han har en annan teknik nu än tidigare.. Lite mer hjälp av benen o knäna... Han lyfter upp rompen lite så de blir lättare att ramla över den där förbenade armen som alltid ligger så dumt under sig =)
Just de, han har börjat dricka vatten oxå.. Med sked... Han började i onsdags (16/6) o slurka dom första dropparna.. De är så himla kul tycker jag, för de är nästan som att de är alkohol han dricker (inte för att jag skulle tycka de är kul att han verkligen dricker alkohol men).. Han blir så pratsam o nästan lite sådär charmigt lullig =) De är jättekul att se!
O nästa söndag blir han ett halvår! Då ska vi fira igen!
Förresten, till något helt annat... Visst var Kungen helt underbar igår när han tog en blomma ur bordsdekorationen o gav till Silvia =)
Kram Från Mig!

4 kommentarer:

Fridis sa...

Han e så duktig lille Herman =) Tror snart att han kommer springa runt i trädgården på Stockvägen =)
Kungen va sköj! Men de finaste va ju ändå Daniels tal till Viktoria =) vi såg nog rätt patetiska ut när vi satt där igår i varsinn fotölj o snorade :D Kram på er!

Linda sa...

Jaa du Frajdis =) Vi va nog väldigt söta ändå tror jag =)Sådär lite snorsöta...
Kram!

Emma Nilsson sa...

Tiden går! :) Vad gör ni på midsommar tro? Ut på sjön?

Kram

Grodmamman sa...

Hade missat att du börjat blogga igen, men nu har jag läst ikapp!:)
Han är ju super söt, Herman!.
Första gången vår son vände sig själv var när vi av någon anledning hade ställt en pizzakartong på golvet med pizza kvar i. Såg lite kul ut när vi hittade sonen med huvudet i pizzan!:)
Kram