måndag 7 september 2009

Mysig grilldag på Blombergs badplats

Igår tog vi cyklarna på en liten tur... Vi hamnade i Blomberg... Engångsgrillar är himla käcka faktiskt... Om dom fungerar vill säga... Men mä lite torra pinnar o granris under o över så tog den sig till slut.. O vi kunde grilla våra körvar...
Sen fick vi en himla fin uppvisning av en tjej som kom nerridandes till vattnet för att "träna" sin häst... Hur kul som helst att titta på... Hästen sparka mä sina framben o skvätte vatten högt o lågt...

Sen va de dags för galopp in till stranden.... Häftigt!!!


På förmiddagen var jag på Blingo-party hos en mysig o go gammal arbetskamrat från Hjertbergs... De va himla fina kläder o superkvalité... (Barnkläder o lite kläder till vuxna oxå) Men jag fick lite beslutsångest, jag handlade ingenting... Men de är ju inte för sent att ändra på sig.... Provade ett par mjukisbyxor mä bred mjuk mudd i midjan o nere vid fötterna.. Supersköna!!! O de fanns ju naturligtvis exakt likadana till de allra minsta bebisarna... Då kan jag o lillen killepillen ha matchande kläder på oss ;-) Får se hur jag gör....
Ha de gött!!!
Kram L

6 kommentarer:

chokladblomma sa...

Vad mysigt med en cykeltur och grillning i det fina vädret!
Klart att ni ska ha matchande brallor och mysa runt i i vinter!!
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Så himla mysigt att du ville komma! Kul å träffas. Och det är ju inte köptvång, så man behöver ju inte känna sig tvungen å handla heller..

Ha det kanon så hörs vi!

Kram Linda

chokladblomma sa...

Jo, jag tyckte allt att det sprang i väggen häromdagen.... Det är ju höst! Och då kommer de in...! De små mössen...och ibland råttor!! AAAHHH!!! Kan höra hur de KLAMPAR omkring i väggen! Men i år är vi förberedda... vi har köpt megastora fällor!! Ha, ha!!
Men med tre katter så borde ju några fler försvinna så småningom!

Mår du bra där borta i Källby?? Luktar det köttbullar?!? Hi, hi... det gjorde det ofta när vi var små!

Jag hoppas att vi kan träffas över en fika lite längre fram! Ska bara göra lite grejer först...!

Ha det gott!
KRAAAAAM

Anonym sa...

ÅÅ då kommer jag förbi och luktar på den i morgon förmiddag ;) ?

Elinor sa...

Hur går det för dig med magen? Vilken vecka är du i nu.
Jag hoppas att du mår bättre.

KRAM

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs..kul med en till tös från slätta´;)
Såg du skulle ha bebbe...mysigt!! - -09 eller? Min minsta är 7 mån nu...så härligt!

Ha det fint ;)