tisdag 9 juni 2009

En halvhemlig tripp till Mariestad...

Först va de tänkt att åka tåg till denna Vänerns Pärla, Mariestad (Lidköping då?)... Men då skulle vi inte hinna mä allt som "vi" tänkt :-)
Jag skulle nämligen överraska Daniel såhär i födelsedagstider.... Men de blidde att vi bestämde oss båda två för att dra till Mariestad... Käka pizza, gå på bio o kolla lite båtar o sånt.... Vi har lite planer på att ta båten runt Djurö, Brommö o kanske Mariestad o uppåt i sommar... Så vi reka lite bara....
Denna bilden är ganska rolig faktiskt!!! För när vi hade parkerat bilen o gick neråt gatan mot Pizzerian fick jag en sån där flaschbackskänsla....
Wow!
Här åt vi en gång...
När jag va på träningsläger på Torsö!!!
När va de då?
Oh, no!!
Jag va 13!!!
Alltså 20 (!!!!!!) år sen...
Så är de mä de :-)
Här är Luna pizzerian...
Har man varit duktig kille o snart ska fylla år får man fira till de mä en öl, självklart en Mariestad!

Riktigt goa pizzor!!
Här är den fina bion... På samma gata... Bara 20 meter ifrån pizzerian...
Vi köpte biljetterna o såg att vi hade fått platser på rad 4... Åh, nej! Vi kommer att få nackspärr!! Men när vi kom in i biosalongen fanns de bara 4 rader, som i en trappa ... Ha ha ha.. Så vi fick dom bästa platserna kan man lugnt säga :-)
Änglar o Demoner... Är inte avis på regissören älle för den delen författaren till boken... Vilket meck o få ihop allt asså :-)
Måste oxå flika in att de va änna möe folk på bion... Ha ha ha... Gissa!? Hela 7 styckna :-) Undra om man kommer att åka dit fler gånger... Man kan välja o vraka hur man vill...
Glad tjej tillsammans mä sin andra älskling, Schweizernöten!
Här har ni hamnen... Längre in mot stan finns Gästhamnen o lite restauranger o glasskiosk.. Mysigt!

Här är utsikten från campingen, Torsö syns där borta... Mycket fint!




Sen for vi hemåt... O jag måste få säga att födelsedagsbarnet skötte sig exemplariskt hela tiden... Han gnällde inte en enda gång förrens liiiiite lite de sista... Men han va nog bara trötter för de blev ju lite sent ;-)
Kram från mig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Allt bra hoppas jag, vilken mysig tripp ni har haft.
Hoppas ni kommer i väg med båten i sommar. Djurö kan jag varmt rekomendera det är super fint där, eller det var i alla fall det.
kram

Emma Nilsson sa...

Åh, vad mysigt ni verkar ha haft det... :) Torsö är ju heeelt underbart... :) När jag var liten var vi ALLTID där och tältade.. Vårat paradis heter Hattareviken! :) Måste åka dit i sommar... :)

Kram kram

Jessi sa...

Tror att jag har ätit på den pizzerian för längesen...
Hur ser det ut på fikafronten på torsdag tror hon? Jag är ledig mest hela dan...
Kram!

chokladblomma sa...

Vilken mysdag!
Brommö är underbart... förutom den där gången då vi blåste inne i åska och storm i segelbåten... och fick lägga oss bakom en holme och be till högre makter. Jag HATAR kombinationen åska och segelbåtar!
Därför är det skönt med en liten motorbåt utan mast!!

Missa inte Djurö ocm ni inte har varit där!! Som en sagovärld.

Ha det gott, vännen!
Kram

Jessi, igen... sa...

Nu har jag ju gått och lovat bort mej som barnvakt imorron fm så det blir nog lite ont om tid...:(
Vad tror du om tisdag fm istället?
Kram.

Ps. Massa grattis till Daniel idag! =)

Tess sa...

Vilken myspysdag! Och du svullar vidare ser jag ;) Fina kort!
Hoppas allt är bra med dig och det lilla krypet i magen.
Kram kram